even voorstellen

Home Forums Wie ben jij? even voorstellen

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar van joyce joyce 9 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    DutchDiamond
    Bijdrager

hallo,
    ik ben angelique (24) en kom uit fijnaart
    sinds een paar maanden trotse bezitter van een mooi koppeltje chins
    gekocht bij lanigera chins uit veenendaal.
    het is een mooie violet man en een white vrouw

verder nog vragen dan hoor ik het graag

ChipChins
    Bijdrager

Welkom op het forum Angelique :)

Nonsys Chins
    Moderator

Welkom op het forum. Zag je chins in het andere topic. Schatjes. Hoe oud zijn ze? Ze lijken nog zo jong

DutchDiamond
    Bijdrager

@nonsys
    de vrouw is van 1-11-2013 en de man is van 27-8-2013
    de fotonis trouwens nog gemaakt bij de vorige eigenaar had zo snel zelf nog geen foto op me tablet staan

• Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 5 maanden geleden door Avatar van DutchDiamond DutchDiamond.
    Nonsys Chins
    Moderator

Dan is ze nog maar 5 maanden. En je schrijft ze al een paar maanden te hebben.
    Dan is ze echt nog te jong om al bij een bok te zitten.

Een vrouw moet minimaal 9 maanden zijn en 550 gram of meer.

Jammer dat ze zo vroeg bij elkaar gezet zijn. Hoop niet dat ze te vroeg gedekt word. Die kans is groot en ze is nog niet volgroeid.

Nonsys Chins
    Moderator

Het beste is om haar bij de bok voorlopig weg te halen. Maar dan moet je wel tijdelijk maatjes voor beide hebben.

Het is echt jammer dat mensen dieren zo jong als fok koppel verkopen.

DutchDiamond
    Bijdrager

ik heb ze begin maart opgehaald
    en de man had ze voor mij gekoppelt ze zaten dus al een tijd samen toen ik ze ging halen

dus dan heeft het denk weinig zin meer om ze nog uit elkaar te halen denk ik?

hier was ik verder dus niet van op de hoogte ondanks dat ik me wel behoorlijk heb ingelezen en dit is mij dus ook niet bij de fokker verteld
    ze waren wel beide meer als 550gram toen ik ze mee kreeg

Nonsys Chins
    Moderator

Ja jammer dat mensen dit doen. Een verantwoordelijk fokker zou dit nooit doen.

Nonsys Chins
    Moderator

Maar je had dus fok doelen? Omdat je ze Door hem hebt laten koppelen?
    Dan had je bij vele fora en sites kunnen lezen dat een vrouw pas met 9 maanden de fok in kan.

Jammer dat de verkoper je daar niet op gewezen heeft.

Hij heeft me vaak gebeld, geappd etc. Maar blijkbaar niets met de info gedaan. Want dan had hij dit niet zo gedaan.

DutchDiamond
    Bijdrager

nee het is niet de bedoeling om te fokken
    ik heb ze voor de kleuren laten koppelen (dus meer omdat ik deze mooi vond) en een nestje is een keer leuk maar niet constant dus zullen we castratie of sterelisatie overwegen

heb meerdere mensen gemailt toen der tijd en heb er ook toen niemand over gehoord

Nonsys Chins
    Moderator

Het is toch echt zo en een verantwoordelijke fokker zal dit ook beamen en je dit gezegd hebben. Misschien was het voor die mensen niet duidelijk dat je een bok en een vrouwtje zocht of wouden ze je deze niet verkopen en dit niet in de mail gemeld.

Zoek maar op fokrijp chinchilla, dan vind je het bij de meeste sites wel.

Waarom als je geen intense hebt om te fokken, niet twee van het zelfde geslacht genomen? Dan had je het risico nu niet gelopen dat ze te vroeg gedekt zou worden.

Als je het koppel wil laten helpen, dan altijd de bok laten helpen. Voor een vrouw is het een te groot risico.

DutchDiamond
    Bijdrager

hij is ook nog niet super lang bezig zoals ik had begrepen dus misschien is hij het vergeten te melden

ik had begrepen dat 2 mannen niet goed samen zouden gaan en de kleuren die we wilde wit en violet (eigenlijk blue diamond maar dat viel te hoog in prijsklasse) hadden ze alleen koppeltjes van en heb voor ze meer dan 2 uur gereden

het zal ook de man(bok) worden die we laten helpen dan

maarja het is nu eenmaal niet anders nu
    weet ook even niet of het nog zin heeft om ze nu nog apart te zetten

Nonsys Chins
    Moderator

Nee hij is niet lang bezig en in korte tijd veel dieren erbij

Bokken kunnen prima samen.

Vind het gewoon jammer dat er zo onvoorzichtig met dieren om gegaan word.

Hoop voor je dat ze niet gedekt word op jonge leeftijd. Kan Veel problemen geven

DutchDiamond
    Bijdrager

ik kan er helaas weinig aan doen nu nonsy
    heb het beste met me dieren voor maar ben er niet over ingelicht

Inge
    Bijdrager

Hoihoi! Is het niet mogelijk om tijdelijk een scheiding in je kooi te maken zodat ze wel contact houden maar het vrouwtje niet gedekt kan worden? Het is wel echt belangrijk dat ze nog niet gedekt wordt op die jonge leeftijd, snap dat je daar niet van op de hoogte was…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.