Help ik heb 3 baby's

Home Forums Zwangerschap en baby’s Help ik heb 3 baby's

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar van joyce joyce 8 jaren, 8 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Marenne
    Bijdrager

Ik heb een maand geleden een chinchilla opgehaald bij mensen die er geen zin en tijd meer voor hadden. Ik voelde al meteen dat ze zwanger was. Die mensen wisten er niks van, dus ik heb de kooi baby proof gemaakt en de intro met mijn andere chin uitgesteld.

Vanmorgen om 11:30 had ze drie mooie maar zeer kleine baby’s. Ik heb ze gewogen en ze wegen 26gram / 29 gram en 34 gram.
    Dus nu vraag ik jullie hulp. Wat kan ik doen om te helpen. De moeder zorgt goed voor ze. Ze zijn schoon en ze drinken bij haar en ze zit de hele dag op haar nest.
    Ik heb bijvoer melk van Beaphar die ook voor chinchilla’s is. Kent iemand dit spul, zou ik dit moeten bij geven?

Nonsys Chins
    Moderator

Ik zou de eerste dagen eerst kijken hoe het gaat. Als ze alle drie goed drinken en geen ruzie maken. Lekker de natuur zn gang laten gaan.
    Blijkt dat een jong niet mee komt dan kun je met bijvoeren beginnen.

Heb laatst een jong gehad zo klein had ik ze nog nooit gehad 23 gram en heeft ook zonder bijvoeding het prima gedaan.

Omdat alle jongen niet zo zwaar zijn zou ik dus nog niet meteen ingrijpen. Ze hebben alle gelijke kansen.

Een gezond jong overleeft de eerste week ook altijd. Wel na 3 dagen moeten ze wat gegroeid zijn.

Marenne
    Bijdrager

Ik merk dat de kleinste niet drinkt bij de moeder hij ligt er alleen maar onder. hij wordt ook minder actief. Met de 2 grotere gaat het heel goed ze zijn actief en hangen de hele dag aan de voorste tepels. Ook zijn daar de oogjes al open.
    Maar ik heb bijvoer melk dus dan begin ik daar maar mee. Moet ik geven totdat hij niet meer wil of ieder uur een maar een paar druppeltjes?

Marenne
    Bijdrager

Bedankt trouwens voor je reactie!

Nonsys Chins
    Moderator

Als je begint met bijvoeren dan kun je het beste eerst nog proberen de twee grote even bij moeder weg te halen zodat de kleine de kans krijgt om te drinken. Moeder melk is altijd beter.

Ga je bijvoeren voer je ze alle drie zodat de grote ook eerder vol zitten en de kleine dus ook kans blijft houden om bij moeder te drinken. In het begin zullen de kleintjes indd nog niet zoveel drinken

Bij http://www.melkvoordieren.nl staat wel een mooi schema voor dieren met moeder en zonder moeder

Marenne
    Bijdrager

Helaas heeft de moeder het kleintje verstoten hij dronk helemaal niet meer ook niet bij mij en is zaterdagnacht overleven. Gelukkig doen de andere 2 het super goed. Die zijn nu allebij al 5 gram aangekomen.

joyce
    Sleutelbeheerder

Dat is jammer, maar gelukkig doen de andere 2 het goed!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.