Home › Forums › Overige vragen › Met mijn handen in het haar..
Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door wilma 8 jaren, 11 maanden geleden.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2014 om 20:59 #501
Hallo iedereen,
Ik heb pas geleden 3 jonge bokjes van een fokker overgenomen, en hier zaten ze van jongs af aan samen.
Nu loop ik sinds 1 week tegen een probleem aan, mijn Brownie is begonnen met aanvliegen van Jack.
Nu heb ik hem in een wenkooi in de gewone kooi gezet, eerst alleen en later samen met Jack voor de nacht, omdat dit vooral s nachst gebeurd.
De eerste nacht hoorde ik alleen maar boze geluiden en gekibbel, na 3 nachten ging dit al veel beter en lagen ze zelfs op elkaar te slapen in de wenkooi.Alleen is het nu zo dat Brownie iedere keer als ik opnieuw een poging doe tot ze in de kooi los te laten, na een half uur opnieuw achter Jack aan vliegt en er plukken haar door de kooi vliegen waar je ongezond van word. Ik heb ook echt geen idee wat dit gedrag triggert, waardoor het ook iedere keer opnieuw vanuit het niets komt. Ik blijf erbij zitten en als ze samen los mogen, en grijp ook direct in door Brownie in het wenkooitje te stoppen als het uit de hand loopt.
Jack is ondertussen hele plukken vacht kwijt en doodsbang als Brownie bij hem in de buurt komt, hij vliegt de hele kooi door, zelfs als Brownie naast hem gaat zitten en niets doet.
Charlie, mijn 3e chin, doet Brownie echter niets, deze poetst hij en gaat hij dicht tegenaan zitten.IK ben de wanhoop nabij, ik heb meerdere chins gekoppeld maar dit nog nooit meegemaakt.. De kooi word voordat ze los de kooi in gaan schoon gemaakt zodat er geen vreemde geurtjes of iets dergelijks aanwezig zijn.
Mijn laatste idee was om ze mee te nemen de auto in, maar omdat het in de wenkooi nu ook prima gaat maar los samen in de kooi niet weet ik niet of dit nut heeft.. Ik ben er nu zelfs aan het denken om een van de twee weg te doen als de koppeling niet lukt, ik wil jack deze stress niet nog langer aan doen.
Heeft iemand nog tips of ideeën?
ps: sorry voor het lange verhaal!
-
Dit onderwerp is gewijzigd 9 jaren geleden door
Samantha.
5 december 2014 om 08:04 #503Het enige wat ik kan bedenken is echt helemaal op nieuw beginnen met koppelen.
Dus 2 aparte konijnenkooien naast elkaar zetten. Als dit goed gaat de boosdoener in het koppelkooitje in de konijnenkooi bij de andere. Wel eten en drinken in het koppelkooitje natuurlijk en af en toe de pootjes laten strekken.
Als dit goed gaat dan allemaal los in de konijnenkooi, geen speeltjes of huisje tot het goed gaat. Ze kunnen gaan vechten om het huisje of de speeltjes. Wel knaagtakken en steen natuurlijk.
Gaat dit goed dan in een derde van de grote kooi, hierna de helft van de grote kooi en als laatste de hele kooi geven. Huisjes pas geven als je zeker weet dat het goed gaat, ze kunnen bezitterig worden en weer gaan knokken.
Het komt ook voor dat ze elkaar echt niet accepteren (heb dit zelf meegemaakt) en dan is idd de oplossen een andere partner voor hem zoeken.
Succes ermee het kan wel even duren tot het goed komt.-
Deze reactie is gewijzigd 9 jaren geleden door
wilma.
27 december 2014 om 19:31 #506Drankje voor je bericht! Ik ben inderdaad helemaal opnieuw begonnen. En het ging goed, ze sliepen sinds 1,5 week samen en er werd niet meer achter jack aan gejaagd etc. Echter tot kerstavond, ik kwam thuis en Brownie had Jack aangevallen. Bloed in de kooi etc. Jack verzorgd en Charlie en brownie in de wenkooi.
En nu is voor mij de maat vol, Brownie gaat weg. Hoe sneu het ook is en hoe leuk ik hem ook vind. Jack blijft hier, hij is een grote hoop ellende en is bang voor alles wat bij hem in de buurt komt. Hij mag lekker hier blijven.
Ik zit nu alleen met een ander klein probleem. Jack en Charlie gaan prima samen, maar ook Charlie en Brownie gaan goed samen. Ik weet niet waar ik nu verstandig aan doe, om een nieuwe partner te zoeken voor Jack en Charlie samen met Brownie als koppel weg te doen, of alleen Brownie weg te doen en de twee mannen samen te laten zitten.
Jack slaapt samen met Charlie en dan is er niks aan de hand. En ook Brownie en Charlie gaan super goed samen. Als de een in de wen zit is de ander constant aan het zoeken en lok geluidjes aan het maken.
27 december 2014 om 20:44 #507Als Jack nu een hoopje ellende is zal ik Charlie bij hem laten.
Ik zal geen nieuwe partner voor Jack zoeken want die zit nu niet lekker in zijn velletje en dan zal je hem weer in de stress zetten met een nieuwe partner.
Als je de ruimte heb zal ik een nieuwe partner voor Brownie zoeken en op deze manier 2 koppeltjes maken. Heb je niet de ruimte ja dan zal je Brownie weg moeten doen.
Maar dit is wat ik zal doen ik kan natuurlijk jouw chinnies niet en ook je gevoelens voor de chinnies niet.
Succes het zal niet makkelijk worden de keuze.6 januari 2015 om 13:46 #514Nadat Jack mijn Charlie heeft aangevallen heb ik Charlie en Brownie samen zitten, en dit gaat erg goed.
Nu nog op zoek naar een nieuw vriendje voor Jack
8 januari 2015 om 05:46 #525Een wending die je niet zal verwachten. Maar ik ben blij dat het nu goed gaat met de chins. Hoop dat je snel een vriendje voor Jack vind. Het makkelijkste is een jong bokje die worden over het algemeen sneller geaccepteerd. Succes.
-
Dit onderwerp is gewijzigd 9 jaren geleden door
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.