Home › Forums › Voeding en gezondheid › voeding
Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Nonsys Chins 10 jaren, 5 maanden geleden.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2014 om 11:08 #270
ik ben sinds kort trotste bezitter van 2 chinchilla’s
nu kregen ze eerst van bearphar van die pellets
alleen omdat ik voor een leuke prijs selective chinchilla voer (groene zak) over kon nemen heb ik ze deze gegeven
deze valt dus meer in de smaak en het laatste beetje bearphar heb ik dus weg kunnen gooien want ze kijken er niet meer naar omnu ben ik ver door me voer heen en wil toch wel eens weten wat kan ik ze het beste geven als voeding?
22 april 2014 om 15:56 #271Ik geef pellets van de fokker en dan van bouwen. Verder vind ik chico pellets ook prima voer. En vaak ook nog goedkoper dan in de winkel.
Beaphare pellets ken ik niet. Alleen de gekleurde brokken. Die vaak gebruikt worden als snoepjes of voer zieke dieren. Dat is Beaphare care + voer.Met selectieve geen ervaring, omdat ik niet zo happig ben op voeding uit dierenwinkels
Maar als ze het goed eten en het er goed op doen. Is het prima. Maar vaak vragen dw er best veel voor.
Pellets is wel altijd het beste. Gemengd voer is heel slecht
Zou je je zelf ook nog voor willen stellen in het voorsteltopic?
22 april 2014 om 15:57 #272Chiko pellets zijn te koop bij dieren shop de duizendpoot
Zij verzenden het.
Bouwens doet dit niet.22 april 2014 om 18:23 #273het is volgens mij geen gemengt voer het zijn een soort brokken zeg maar ze zijn niet gekleurd
voor 1,5kg betaal ik bijna 11 eurode chiko pellets heb ik net bekeken ziet er een beetje uit als de bearphar die ze laten liggen
ik zal me zometeen eens voorstellen;) heb nu iets meer tijd
23 april 2014 om 04:39 #279Ik voer mijn chins pellets van dierenshop de Duizendpoot, het eigen merk, daarnaast krijgt 1 koppel ook 1 bakje met chiko pellets dit i.v.m. het slechte eten wat 1 van de 2 doet. Zo kan hij kiezen wat hij wilt eten.
23 april 2014 om 05:22 #280Dacht dat ik gereageerd had maar staat er niet bij.
Eigen merk van de duizendpoot is een soort brok. Dat lijkt op Beaphare care + .
Pellets lijken allemaal op elkaar. Maar de samenstelling is anders en de ene pellet word beter gegeten dan de andere.Wat chiko pellets kost weet ik niet uit mn hoofd. Maar goedkoper dan 11 Euro voor 1.5 kl.
ik betaal voor Bouwens pellets 17.50 voor 20 kilo
23 april 2014 om 05:22 #281Dacht dat ik gereageerd had maar staat er niet bij.
Eigen merk van de duizendpoot is een soort brok. Dat lijkt op Beaphare care + .
Pellets lijken allemaal op elkaar. Maar de samenstelling is anders en de ene pellet word beter gegeten dan de andere.Wat chiko pellets kost weet ik niet uit mn hoofd. Maar goedkoper dan 11 Euro voor 1.5 kl.
ik betaal voor Bouwens pellets 17.50 voor 20 kilo
23 april 2014 om 08:17 #285ik denk dat ik de chiko pellets maar gewoon is ga proberen
duur is het zeker nietnu zag ik ook de kruiden daar staan en die zijn ook zeker niet duur
maar wat kan ik wel en niet nemen?23 april 2014 om 09:32 #286Hieronder een lijstje wat je kan geven.
Aardbeiblad
Aloë vera
Appelstukjes/schijfjes/chips
Ananas blokjes
Bananenchips
Basilicum
Braamblad
Berkenblad
Brandnetel
Courgette schijfjes
Cranberry
Dille steeltjes
Duizendblad
Echinacea
Erwtenvlokken
Frambozenblad
Goudsbloem
Groene haver
Groene tarwe
Hazelnootblad
Hibiscusbloemen
Hop bloesem
Johannesbrood
Kamille
Kervel
Kleefkruid
Korenbloem
Luzerneklaver (juv.Alfalfa)
Luzerne ruitjes
Madeliefje
Mango blokjes
Malva bloemen (kaasjeskruid)
Mariadistel
Meidoorn
Melisse
Oregano
Paardenbloemblad (leeuwentand)
Papaya blokjes
Paprikachips/vlokken
Pepermuntblad
Pepermunt steeltjes
Peterselie steeltjes
Rode Klaver
Rozenbloem blaadjes
Rozenbottel
Rucolasteeltjes
Schors
Selderij steeltjes
Spinazie
Tarwe aren
Tijm
Topinamboerkruid (aardpeer)
Tuinbonenvlokken
Venkel
Walnootblad
waterkers
Weegbree
Wilgenblad
Wortelchips/vlokken/ruitjes
Zonnebloemblaadjes23 april 2014 om 10:41 #287oke bedankt allemaal
jullie raden dus de chiko pellets aan
de prijs is een stuk leuker en denk er aan om gelijk 25kg te nemenverder nog wat gedroogde kruiden erbij
jullie enig advies voor kruiden?23 april 2014 om 13:26 #289Voer is maar een half jaar houdbaar. Dus meteen zoveel kilo nemen voor twee dieren zou ik niet doen .
Even berekenen hoeveel je kan voeren in 5 a 6 maanden. +- 35 a 40 gram per dier per dag
23 april 2014 om 13:54 #290Oké bedankt nonsy
Dat is wel kort dan word het toch de 3,5kgNog advies voor eventuele kruiden had nu namelijk een gemixt zakje maar die is er ook ver doorheen
23 april 2014 om 13:58 #291Wilma heeft al een mooi lijstje gemaakt
Hier zijn ze gek op gedroogde brandnetel en paardebloem
23 april 2014 om 14:12 #292Paardebloem vinden ze erg lekker maar wel mee uitkijken bij te veel kunnen ze diarree krijgen. Wilgentakken vinden ze ook erg lekker wel gedroogd uiteraard. Je kunt ze ook wilgenspeelgoed geven, balletjes bv vinden ze erg leuk nadeel het is binnen een paar minuten gesloopt maar erg leuk om te zien wat een lol ze hebben. Bij mij vinden ze distels, brandnetels, bloemenmix, melisseblad en aardbeiblad erg lekker als snoepjes geef ik johannesbrood erwten en tuinboonvlokken, rozenbottel soms een tarwe-aar, cranberry of rozijntje. Tarwe-aar is vettig en cranberry en rozijntje zit veel suiker in vandaar soms. Maar niet alle chins vinden alles even lekker, je moet even ontdekken wat jouw chins lekker vinden.
23 april 2014 om 14:19 #293Met alles wat je naast de gewone voeding geeft, geld met mate
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.