Vreemde kleur door incest?

Home Forums Kleurmutaties en genetica Vreemde kleur door incest?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar van Nonsys Chins Nonsys Chins 9 jaren, 11 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #173
    Avatar van Melinda
    Melinda
    Bijdrager

    Hallo allemaal!

    In het vorige forum heb ik al de vraag gesteld welke kleur mijn Chan is. Niemand wist hier echt een antwoord op. Is het mogelijk dat hij zo’n vreemde kleurcombie heeft door incest? Hij komt van een hobbyfokker af, die niet echt wist wie de vader was van het nestje.
    Zou het kunnen dat hij verkeerd gekruist is qua kleuren? Of kan het een oorzaak zijn van incest? En wat kan ik verwachten als dit inderdaad zo is?
    Het gaat om de linker chinchilla. De grijze met half grijze en half witte staart. Zijn buikje is deels wit. De laatste tijd wordt hij rond zijn nekje steeds witter. Dit is een foto van eind november.

    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/539164_575450452490609_336128504_n.jpg

    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 jaren, 12 maanden geleden door Avatar van Melinda Melinda.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 jaren, 12 maanden geleden door Avatar van Melinda Melinda.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 jaren, 12 maanden geleden door Avatar van joyce joyce.
    #180
    Avatar van joyce
    joyce
    Sleutelbeheerder

    Nee hoor, zijn kleur heeft niks met incest te maken:) Dit is voor zover ik kan zien een white ebony. Deze zullen naarmate ze ouder worden steeds meer richting wit gaan verzilveren maar omdat ze het ebony gen dragen zal het waarschijnlijk altijd donkere vlekken houden en eventueel ook een toverballetje blijven.

    Er zou mogelijk ook nog velvet in kunnen zitten maar dat is echt lastig te zien bij witte chins en het is dan wel handig dat je de kleuren van de ouders / voorouders hebt. En ook al heb je deze kleuren voor hand dan nog is het gokken bij witte chins. Je zult dit pas zeker weten als hij velvet nakomelingen zou geven, maar dit is natuurlijk af te raden omdat hij geen stamboom heeft.

    Al met al is het wel een leukerd hoor! <3

    P.s. ik heb je foto even zichtbaar gemaakt, dit kun je doen door op de knop IMG te klikken en daar de link van de foto in te geven ;)

    #186
    Avatar van Nonsys Chins
    Nonsys Chins
    Moderator

    Een fokker zou altijd weten welke dieren de ouders zijn.

    En indd wat Joyce zegt, waarschijnlijk een ebony white. Eventueel met velvet erbij. Volgens mij was dit ook op het andere forum al gemeld.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.